Dieta oczyszczająca wątrobę

Codzienne podtruwamy naszą wątrobę ciężkostrawnym jedzeniem, truciznami z papierosów, czy też alkoholem. Na początku nic nas nie boli choć wątroba stopniowa się powiększa. Dopiero po jakimś czasie odczuwamy kłócie i rozpieranie pod żebrami (najczęściej w prawym boku). Wówczas okazuje się, że wątroba uciska już na żołądek i jelita.

Co wtedy robić ?

Należy starać się szybko oczyścić wątrobę z toksyn.

O tym, jak oczyścić chorą wątrobę napisano tutaj – kliknij 

Trzeba jednak wiedzieć, że oprócz opisanych tam sposobów na oczyszczenie wątroby wymienić można jeszcze jeden – jest nim odpowiednia i zróżnicowana dieta.

Dieta oczyszczająca wątrobę powinna być bogata w warzywa i owoce, zawierać gruboziarniste pieczywo, rośliny strączkowe, chude mięso, ryby i oliwę z oliwek.

Jeśli chodzi o warzywa, to najlepiej spożywać te o niskim indeksie glikemicznym np. pomidory, paprykę. Warzywa można jeść na surowo lub gotowane na parze.

Najlepsze dla chorej wątroby będą też surowe owoce spożywane w niewielkich ilościach, o niskim indeksie glikemicznym, takie jak np. truskawki, gruszki czy jabłka.

Ważna rolę w oczyszczaniu wątroby odgrywają również soki ze świeżych owoców a jeszcze lepiej skoncentrowane wyciągi owocowe takie jak np. sok Noni – kliknij i zobacz opis

Chińscy naukowcy z Collegium Medycznego w Guiyang, na podstawie wieloletnich badań, opublikowali w World Journal of Gastroenterology, ciekawą pracę, z której wynika, że sok z czarnej borówki zmniejsza ryzyko uszkodzenia komórek wątroby, prowadzącego m.in. do marskości tego organu. Jest to najprawdopodobniej efekt działania zawartych w soku przeciwutleniaczy, które łagodzą przebieg procesów zapalnych w hepatocytach i hamują utlenianie tłuszczów.

Bardzo dobrej jakości 100% sok z borówki amerykańskiej można nabyć tutaj – kliknij

Więcej na temat czarnej borówki dowiesz się na: http://modne.zdrowe.eu/czarna-borowka-cennym-produktem-spozywczym/

Aby doprowadzić do pełnej regeneracji chorej wątroby musimy unikać tłustych i ciężkostrawnych potraw, zwłaszcza tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, np. smalcu. Ponadto powinniśmy ograniczyć ilość spożywanego cukru, wyeliminować z naszego jadłospisu słodycze, kawę, ostre przyprawy i alkohol.

Należy pamiętać, aby się nie objadać ale jeść często w mniejszych porcjach.

Oprócz w/w zaleceń dietetycznych warto sięgnąć po najlepsze żródło ostropestu, karczocha i kurkumy w naszym kraju, czyli Moją Wątrobę – kliknij i zobacz jakie wymierne korzyści osiągniesz stosując te zioła

Moja wątroba

Dla tych co mają problemy ze swoją wątrobą a także dla tych z nadwagą polecam konkretne przepisy na potrawy nisko-tłuszczowe. Zajrzyj do książki: ”Dieta dla wątroby” – kliknij 

Dieta dla wątroby

Żródło: World Journal of Gastroenterology

Jak przyszykować skórę na wiosenne słońce?

Wraz z nadejściem wiosny mamy coraz wyższe temperatury, promienie słoneczne trafiają na bladą po zimie i bezbronną skórę naszego ciała pozbawioną tzw. płaszcza hydrolipidowego. To właśnie ta powłoka ochronna zabezpiecza skórę przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych, a jej brak może negatywnie wpłynąć na stan naszej skóry.

Co więc należy robić w takiej sytuacji ? Jak przyszykować skórę na wiosenne słońce ?

Przygotowanie skóry na większe natężenie słońca w czasie wiosny powinno przebiegać wielotorowo. Powinniśmy w tym okresie pomyśleć o peelingu, nawilżaniu i odżywianiu skóry za pomocą kremów i maseczek ale również o dostarczaniu  odpowiednich składników odżywczych od wewnątrz. Dieta w okresie zimowym była raczej uboga w warzywa i owoce i dlatego warto teraz sięgnąć po suplementy diety.

Istotne jest, aby suplementy te zawierały jak największe ilości antyoksydantów zapobiegających przedwczesnemu starzeniu się skóry pod wpływem promieniowania słonecznego. To właśnie antyoksydanty niwelują niszczącą działalność wolnych rodników. Te z kolei są odpowiedzialne za procesy starzenia się organizmu oraz procesy nowotworowe. Mówiąc o antyutleniaczach mamy na myśli grupę takich związków, jak witaminy: A, C, E, minerały: selen, cynk, miedż, mangan, kobalt, koenzym Q10, a także polifenole i karotenoidy. Jednym z najważniejszych karotenoidów jest beta-karoten, który odmładza cerę i zapobiega powstawaniu wolnych rodników pod wpływem słońca, ułatwia uzyskanie ładnego koloru opalenizny i dłużej utrzymuje jej efekt.

Także witaminy A, C, E znacząco zapobiegają starzeniu się skóry pod wpływem promieniowania słonecznego. Są odpowiedzialne za prawidłowe nawilżenie skóry, zapobiegają rogowaceniu, przyspieszają gojenie, jak również pobudzają produkcję kolagenu, który zapewnia skórze jędrność. Podobne właściwości jak w/w witaminy ma też koenzym Q10. Występuje on w wielu kremach, jednak o wiele łatwiej  jest go dostarczyć sobie od wewnątrz.

Ważne jest, aby w preparatach oprócz witamin znajdowały się też wyżej wymienione minerały, które wspomagają działanie witamin.

Jeśli zastosujemy suplementy diety bogate w antyoksydanty razem z kremami zawierającymi filtry przeciwsłoneczne to możemy być pewni, że nasza skóra będzie w wystarczającym stopniu zabezpieczona przed niekorzystnym działaniem promieniowania UV.

Warto również pomyśleć o uzupełnieniu niedoborów kolagenu – kliknij i zamów naturalny kolagen do picia o smaku porzeczkowym

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie kolagen-zdrowa-skóra.jpg

Do zewnętrznego stosowania na skórę polecam specjalny krem z rokitnikiem, który oprócz innych właściwości, ma tę zaletę, że doskonale chroni nas przed promieniowaniem UV.

Kliknij i sprawdż działanie kremu z rokitnikiem Sanbios