Jak wieść bezpieczne, zdrowe życie seksualne?

Niebawem zacznie się sezon wakacyjny, a wraz z nim przyjdzie okres zwiększonych, niekiedy przypadkowych kontaktów seksualnych. Oprócz niezapomnianych momentów przyjemności mogą nam też się przydarzyć pewne następstwa tych chwil, czyli: Chlamydie trachomatis, rzeżączka, opryszczka genitaliów, kiła, HIV, HPV.

Te i inne choroby setki tysięcy Polaków łapie co roku przez kontakt seksualny.

Prowadzą one do zapalenia narządów miednicy u kobiet, zapalenia najądrza u mężczyzn, niepłodności, chorób wątroby, zaburzeń neurologicznych, nowotworów i AIDS.

Najpewniej byłoby, rzecz jasna, unikać zakażeń przez brak nadmiernego kontaktu seksualnego z innymi.

To nie jest możliwe (no, nie zawsze) i dlatego, aby wieść bezpieczne, zdrowe życie seksualne warto skorzystać z poniższych porad:

– Najlepiej mieć tylko jednego partnera seksualnego, który nie przenosi wirusa żadnej choroby.

– Prawidłowo i stale stosować prezerwatywy. Nie są w 100% skuteczne, ale zmniejszają ryzyko zakażenia.

– Unikać kontaktu z płynami ciała, takimi jak pochwowe płyny, sperma i krew. Mogą mieć zakaźne mikroorganizmy.

– Po stosunku płciowym z niepewnym partnerem, oddać mocz i umyć dobrze narządy płciowe i ich okolice. To może pomóc usunąć mikroorganizmy, zanim wyrządzą szkodę.

– Regularnie badać się na obecność chorób przenoszonych drogą płciową. Przeważnie nie powodują objawów. Dają o sobie znać, jak już się rozwiną. Przez co szanse na uleczenie maleją znacząco.

Należy pamiętać, że udany seks to przede wszystkim zdrowy seks.

Żródło: Mapa Zdrowia

Jak być zdrową i pełną energii kobietą?

Jak być zdrową i pełną energii kobietą ?

Same wyrzeczenia, czy przestrzeganie najlepszych nawet zasad czy porad zdrowego odżywiania na pewno nie wystarczy. Ważna jest też aktywność ruchowa. A z jakich form aktywności ruchowej najlepiej korzystać ? Odpowiedź jest prosta, z tych form, które najlepiej lubisz, które Ci najbardziej odpowiadają i przyniosą najwięcej korzyści zdrowotnych. Może to być bieg, pływanie, jazda na rowerze. Może to być też marsz lub proste codzienne ćwiczenia lub jeśli czujesz się na siłach różnego rodzaju ćwiczenia aerobowe np. na siłowni.

Jeśli mowa o bieganiu, to staje się ono coraz modniejsze w naszym kraju. Coraz częściej zauważyć można liczne grupy osób biegających szczególnie w czasie cieplejszych dni roku ale są też i tacy, którzy biegają non stop, bez względu na pogodę. Dotyczy to również kobiet, które biegają z różnych względów, dla zrzucenia zbędnych kilogramów, dla urody, lepszego samopoczucia, w sumie sprowadza się to do tego samego, jest to bieganie dla zdrowia.

A co mają zrobić te panie, które mają słabą kondycję, nie są aktywne fizycznie, mają pewną nadwagę?

Te panie mogą być zdrowe i piękne też dzięki marszowi, prostym codziennym ćwiczeniom z zachowaniem odpowiednich nawyków żywieniowych. Marsz i proste ćwiczenia są też dobrą formą aktywności ruchowej, niezbędną dla zdrowia.

Pewnie się zapytasz – a jak się do tego zmotywować ?

Barbara i Jeff Galloway opracowali specjalny profesjonalny program motywujący bez żadnych skomplikowanych diet, forsownych ćwiczeń i żywieniowych restrykcji, dzięki którym uzyskasz wymarzoną sylwetkę, energię i zdrowie. Kliknij i przekonaj się sama, że warto skorzystać z rad i doświadczeń Jeffa i Barbara Galloway 

zdrowa i piękna każdego dnia