Dolegliwości związane z niedoborem żółci

Dolegliwości związane z niedoborem żółci mogą być bardzo uciążliwe.

Jeśli:

– masz cienie pod oczami,

– czujesz suchość w gardle,

– miewasz nieprzyjemny zapach z ust,

– masz wzdęcia i gazy po posiłkach,

– cierpisz na bezsenność,

– jesteś ciągle zmęczona,

– masz częste bóle głowy

to może oznaczać, że Twój organizm ma problemy z niedoborem żółci, która wytwarzana jest w wątrobie z odpadów wychwytywanych z krwi.

To właśnie zdrowa wątroba pochłania odpady, neutralizuje i rozkłada je za pomocą enzymów. W następnym kroku wątroba usuwa odpady, wysyłając je do przewodu pokarmowego w formie płynu zwanego żółcią. Dzięki optymalnym parametrom i odpowiedniej ilości żółci prawidłowo przebiegają procesy trawienne w przewodzie pokarmowym. To żółć rozkłada tłuszcze na maleńkie cząsteczki, co pozwala na wchłanianie ich przez jelita. Pokarm lekko może przemieszczać się w jelitach, a wszystkie pożyteczne składniki odżywcze są wchłaniane do krwi.

Trzeba dodać, że wątroba do produkcji żółci używa również cholesterol. W wyniku prawidłowej produkcji żółci dochodzi do obniżenia poziomu cholesterolu.

A co się dzieje gdy wątroba wytwarza zbyt mało żółci ?

W wyniku niedoboru żółci, oprócz wymienionych już dolegliwości, może dochodzić do poważnych chorób i schorzeń organizmu. Chodzi tu głównie o choroby serca, choroby autoimmunologiczne, astmę, alergię, depresję, otyłość, kamicę żółciową a nawet nowotwory.

Jak pobudzić wątrobę do prawidłowego wydzielania żółci ?

Dobrym pomysłem znacznie poprawiającym pracę wątroby w zakresie produkcji żółci będzie skorzystanie z darów natury takich jak: karczoch, imbir, cykoria, mniszek lekarski, ostropest plamisty.

Karczochy charakteryzują się potwierdzoną zdolnością do zwiększania produkcji żółci.

Wiele badań naukowych wykazało, że karczoch zmniejsza dolegliwości trawienne, nie pociągając za sobą żadnych efektów ubocznych.

Najlepiej sięgnąć po standaryzowane wysokiej jakości ekstrakty z karczocha, które szybko przyniosą ulgę przy problemach z trawieniem związanych z nieprawidłowym funkcjonowaniem wątroby i woreczka żółciowego.

Jednym z najlepszych wyciągów karczocha jest ten firmy Swanson – kliknij i zobacz opis

Ekstrakt z karczocha na poprawę wydzielania żółci

Skutecznie rozwiążemy problemy związane z niedoborem żółci poprzez zastosowanie naturalnego preparatu Moja Wątroba – klknij  i sprawdż

Moja wątroba

Żródło: Poczta Zdrowia

Zdrowe produkty spożywcze, które są ważne dla serca

Wszyscy wiemy, że w przypadku skaleczeń prędzej czy póżniej dochodzi do regeneracji tkanek. Cofa się większość uszkodzeń tkanek. Dzieje się tak, bo organizm  ludzki ma te cudowne właściwości naprawiające, uzdrawiające.

Ale czy nasz organizm jest w stanie zregenerować wszystkie tkanki ?

Niestety, nie. Tak kluczowe dla naszego zdrowia i życia sercowe włókna mięśniowe nie odnawiają się. Dlatego, jak serce zostanie uszkodzone, na przykład z powodu niedotlenienia, to już pozostanie uszkodzone.

Stąd wniosek, że o serce warto dbać, niezależnie czy się jest po chorobie, czy w stanie zdrowia. O serce należy zadbać wielotorowo, najlepiej  poprzez jedzenie zdrowych produktów spożywczych, które mają w sobie składniki ważne dla serca.

Oto te produkty:

  • Jagody — osoby, które jedzą ich więcej, mniej chorują na serce z powodu obecnych antocyjanów i flawonoidów.
  • Gorzka czekolada — bo jest źródłem polifenoli z kakao, które zmniejszają zapalenie tętnic.
  • Owoce cytrusowe — dlatego, że mają dużo związków flawonowych i dostarczają naturalną witaminę C, chroniąc serce.
  • Ziemniaki — tak, polskie ziemniaki! Dostarczają sporo potasu, który reguluje ciśnienie krwi.
  • Pomidory — także mają dużo potasu, a do tego to jedyne takie źródło likopenu, dobrego na serce.
  • Orzechy — to jest dosłownie superżywność. Dostarczają witaminę E, niezbędne kwasy omega-3 i minerały.
  • Oliwa z oliwek — powiązano ją z mniejszym ryzykiem chorób układu krążenia.
  • Zielona herbata — katechiny w niej zawarte sprzyjają zdrowiu serca.
  • Brokuły, szpinak, jarmuż — bo mają sporo karotenoidów, sporo naturalnych witamin, trochę minerałów i kwasów omega-3.
  • Kawa – to dla wielu ludzi główne źródło przeciwutleniaczy! Zdrowsza jest jednak mało smaczna zielona kawa.
  • Błonnik pokarmowy — od dawna wiadomo, że dieta bogata w błonnik pomaga w utrzymaniu zdrowej masy ciała, zredukowaniu poziomu złego cholesterolu we krwi oraz przeciwdziałaniu nadciśnieniu tętniczemu.

Niestety współczesna dieta nie zapewnia wystarczającej ilości błonnika.

Dlatego warto ją uzupełnić suplementem, najlepiej w 100% naturalnym suplementem diety, jakim bez wątpienia jest Błonnik Witalny – kliknij i sprawdż

blonnik witalny