Jak nie dopuścić do odwodnienia organizmu?

jak nie dopuścić do odwodnienia organizmu

Osoby, które chcą żyć zdrowo pamiętają o aktywności ruchowej w zasadzie przez cały rok. Uprawiając sport nie możemy zapominać o uzupełnianiu płynów w organiżmie. Nie wolno dopuścić do odwodnienia organizmu. Najważniejsza zasada dotycząca każdego człowieka, nawet tego nieaktywnego ruchowo, to wyrównywanie bilansu wodnego w organiżmie. Chodzi o to aby pamiętać, że ilość wody wypitej powinna równać się ilości wody straconej.

Osoby aktywne fizycznie muszą wiedzieć, że już przy niewielkim deficycie wodnym dochodzi do pogorszenia się wytrzymałości i siły mięśni.

Kiedy utrata wody dochodzi do 3% masy ciała pojawia się nie tylko wzmożone pragnienie ale też spore obniżenie wykonywania jakiegokolwiek wysiłku. Przy większej jeszcze o kilka procent utracie wody w organiżmie dochodzi do ogromnej regresji wydolności fizycznej ale i psychicznej.

Jak nie dopuścić do odwodnienia organizmu ?

Ważne jest więc, aby przed każdym wysiłkiem fizycznym wypić wodę, najlepiej niegazowaną o temperaturze 10-12 o C.

Na pół godziny przed treningiem już nie pić. Wcześniej jednak trzeba nawodnić organizm kilkoma szklankami wody w odstępach co 15 minut.

W czasie samego wysiłku fizycznego należy pić 1 litr wody na godzinę. Woda może być też zmieszana z niewielką ilością soku owocowego.

Po skończonym treningu należy uzupełnić płyny w organiżmie pijąc powoli, w niewielkich dawkach ok. 1 litra wody.

W przypadku wysokich temperatur zewnętrznych otoczenia, czyli w porze letniej zapotrzebowanie na wodę przez nasz organizm może być jeszcze większe.  Więcej na temat picia wody w czasie upału przeczytasz tutaj – kliknij

Pamiętaj, nie dopuszczaj do odwodnienia organizmu !

Jak zmniejszyć ryzyko rozwoju raka piersi?

Niestety z rakiem piersi zmaga się coraz więcej kobiet, również w naszym kraju.

Jak zmniejszyć ryzyko rozwoju raka piersi ?

Poznano wiele czynników powstawania raka piersi.

Na niektóre z nich mamy znikomy wpływ lub nie mamy wcale.

Chodzi tu głównie o predyspozycje genetyczne, jak również brak przebytych ciąż, czy też wczesny wiek pierwszej miesiączki i późny wiek ostatniej miesiączki.

Jest też grupa czynników ryzyka rozwoju raka piersi, na które mamy wpływ.

Oto te czynniki:

  • Nadwaga
  • Zastępcza terapia estrogenowa
  • Doustne środki antykoncepcyjne
  • Nadmiar alkoholu
  • Brak jakiejkolwiek aktywności ruchowej
  • Palenie papierosów.

Najlepszą rzeczą jaką można zrobić, to prostu je usunąć.

Ale czy można zrobić coś jeszcze ?

Dobrze jest też zastosować tak zwaną żywność funkcjonalną, czyli żywność, która przywraca lub wspiera zdrowie – poza pełnieniem podstawowej roli, czyli odżywianiem.

Jednym ze składników takiej zdrowej diety są lignany, można powiedzieć, że to przyjaciele każdej kobiety po menopauzie.

Metaanaliza 21 badań epidemiologicznych z r. 2010 opisna w „American Journal of Clinical Nutrition” wykazała, że:

„Duże spożycie lignanów było powiązane ze znacznym spadkiem ryzyka raka piersi u kobiet po menopauzie”.

Jest to wiarygodna metaanaliza.

A skąd brać te lignany ?

W pierwszej kolejności lignany powiniśmy brać z diety, czyli:

  • z pestek dyni
  • nasion sezamu
  • brokułów
  • różnych rodzajów fasoli
  • grochu
  • niektórych jagód.

Niestety, sama nawet najzdrowsza dieta nie jest w stanie dostarczyć nam niezbędnej ilości lignanów. Warto więc uzupełniać dietę suplementem, najlepiej naturalnym suplementem, który jest bogatym źródłem lignanów, a nie jakimś sproszkowanym preparatem.

Takim naturalnym suplementem wysokiej jakości jest Olej z Ostropestu plamistego – kliknijcie i sprawdżcie same drogie panie

 

Olej z Ostropestu Plamistego