Jak złagodzić u kobiet objawy menopauzy?

Zanim odpowiemy sobie na pytanie, jak złagodzić objawy menopauzy, wpierw powinniśmy wymienić objawy najczęściej występujące u kobiet w tym okresie.

Menopauza u każdej z kobiet występuje w różnym czasie. U większości następuje to pomiędzy 45. a 55. rokiem życia. Jajniki zaczynają  wówczas wytwarzać mniej hormonów płciowych, dochodzi do zatrzymania cyklu miesiączkowego a  możliwości zajścia w ciążę maleje praktycznie do zera.

Bynajmniej na zaniku miesiączki się nie kończy. Większość kobiet (ok. 80 procent!) odczuwa przykre niedogodności związane z przekwitaniem. Aż u 65-75%  pań występują uderzenia gorąca, nocne poty, bezsenność, przewlekłe zmęczenie. Do tego dochodzą bóle głowy, mięśni, bóle stawów i ścięgien, kołatanie serca. Bardzo przykre dla pań są zmiany w wyglądzie dotyczące struktury włosów, owłosienia na twarzy oraz zwiększenia tkanki tłuszczowej na brzuchu i biodrach. W czasie klimakterium dochodzi  często do uszczerbku na zdrowiu psychicznym kobiety. Znane są liczne przypadki występowania wahań nastroju, problemów z koncentracją, drażliwości, lęku czy nawet depresji. Na dodatek dochodzi też do utraty libida, braku zainteresowania aktywnością seksualną, suchości i bolesności pochwy. Nierzadko kobieta przechodząca klimakterium ma problemy z pęcherzem, może zaistnieć też nietrzymanie moczu.

Aby zmniejszyć maksymalnie objawy menopauzy warto udać się do lekarza i zastosować hormonalną terapię klimakterium. Można również zaaplikować naturalne preparaty zawierające roślinne hormony. Korzystne działanie ograniczające skutki przekwitania u kobiet można uzyskać wykorzystując rośliny lnu, chmielu, szałwii, krwawnika, werbeny pospolitej czy melisy.

Pożądanym byłoby skorzystać z dobrodziejstwa naturalnej medycyny indyjskiej, która ma niesamowite osiągnięcia w leczeniu wielu chorób i schorzeń, w tym też w zakresie łagodzenia skutków menopauzy u kobiet. Jednym z najlepszych naturalnych preparatów jest niewątpliwie Menosan Himalaya, który został opracowany właśnie dla kobiet w okresie menopauzy. Jest on produktem wieloskładnikowym zawierającym zioła, naturalne witaminy i minerały oraz fitoestrogeny tak niezbędne w okresie przekwitania. Oprócz działań poprawiających samopoczucie fizyczne i zapewniający równowagę emocjonalną, łagodzi on również objawy związane z zaburzeniami żeńskich organów płciowych oraz wspomaga przywrócenie funkcjonowania systemu seksualnego kobiety.

Dzięki Menosan Himalaya zapomnisz o zmianach nastroju i bezsenności, o stanach rozdrażnienia, czy też uderzeniach gorąca. Ten naturalny suplement diety zmniejsza również ryzyko późnych powikłań menopauzy.

 

Jeśli jesteś w okresie menopauzy nie zastanawiaj się dłużej, sięgnij po Menosan Himalaya – kliknij!

Menosan Himalaya na menopauzę u kobiet

Jak być zdrowym i mieć dużo energii jesienią?

Lato dobiega końca. To było prawdopodobnie najdłuższe lato jakie pamiętam. Trwało prawie pół roku. Niestety wszystko się kiedyś kończy ale zaczyna się coś innego, w tym przypadku będzie to jesień. Nie wiem, jak Wy, ale ja lubię jesień. Ci co są roztropniejsi i zapobiegliwi już myślą o zdrowiu w okresie chłodnej, szarej jesieni pomimo, że za oknami jest jeszcze ładnie i słonecznie.

jak być zdrowym jesienią

Jak być zdrowym i mieć dużo energii w czasie jesieni ?

O ile w pażdzierniku może być stosunkowo ciepło i kolorowo, to w póżniejszym okresie jesieni będzie momentami mokro, zimno a niekiedy i smutno -:( Niebo ołowiane, świat dookoła szary. Na pewno na większości z nas odbije się to niekorzystnie. Możemy odczuwać ospałość, brak wigoru, przybicie. Najchętniej by się wtedy leżało i spało. Dlatego o tej porze szczególnie potrzebny jest nam jakiś kopniak na pobudzenie.

Jak być zdrowym w czasie jesieni i przeżyć ją w pełni sił, energii i mieć chęci do działania ?

Oto najlepsze sposoby na to, aby być zdrowym i pełnym energii w czasie jesieni:

Aktywność ruchowa. Człowiek nie drzewo, musi się ruszać. Ruch poprawia funkcje wewnętrznych narządów. Co najważniejsze – skutecznie usuwa ogólne zmęczenie.

Dieta bogata w surowy czosnek. Badania dowodzą, że zwalcza zmęczenie, poprawia ogólnoustrojowe osłabienie z powodu ataku wirusów, a co równie ważne – przeciwdziała znużeniu i ospałości.

Pożywienie zawierające jak najwięcej kwasów Omega-3, Omega-6. Ludziom często tych kwasów tłuszczowych brakuje. Potwierdzono w badaniach, że ich niedobór jest powiązany ze zmęczeniem i osłabieniem.

Unikanie słodkości. Jest wiadome, że produkty na bazie cukru – generalnie słodycze – powodują zmęczenie. Głównie dlatego, że jeśli je jemy, zaspokajamy głód, który powinniśmy zaspokoić zdrowymi produktami spożywczymi zawierającymi naturalne witaminy, sole mineralne, pierwiastki.

Niedobór zaś tych składników to osłabiony organizm.

Dieta zasobna w błonnik. Dlaczego błonnik jest tak ważny ?

Jelita człowieka nazywa się „drugim mózgiem, bo jest tam najwięcej po mózgu tkanki nerwowej. Inaczej mówiąc – jelita mają własny układ nerwowy. Co więcej w jelitach produkowane są neuroprzekaźniki: serotonina i dopamina, które wywierają wpływ na mózg i w ogóle na działanie całego organizmu. Dlatego osoby, które mają chore jelita, o zbyt słabej perystaltyce, a więc złym oczyszczaniu, mają serotoniny mniej i odczuwają z tego powodu objawy. Między innymi zaburzenia nerwicowe, zmęczenie, ospałość, brak chęci do czegokolwiek.

Z tych powodów, jeśli uzupełnisz błonnik pokarmowy w diecie, możesz oczekiwać wielu korzystnych efektów, takich, jak:

lepszy sen

korzystniejszy nastrój

więcej radości z życia, chęci do działania

zrelaksowanie

energia

odprężenie.

Dietę polecam uzupełniać tym błonnikiem >>

Jest nie tylko sprawdzony…

Nie tylko o udowodnionym składzie…

Jest także gwarantowany – w wypadku niezadowolenia, można poprosić o zwrot pieniędzy.

Żródło: Mapa Zdrowia