Bierne palenie tytoniu szkodzi uszom

Okazuje się, że do wielu negatywnych skutków palenia papierosów zalicza się też te związane z uszami.

Dobrze, że przepisy dotyczące palenia papierosów w miejscach publicznych zostały mocno zaostrzone. Jest to podyktowane głównie z myślą o ochronie osób niepalących. Bierne palenie bowiem może przynieść wiele szkody na zdrowiu osób niepalących. Sam się o tym przekonałem, mając poważne problemy z układem oddechowym, jeszcze po kilku latach biernego palenia w miejscu pracy. Podczas jednego z badań spirometrycznych, lekarz określił wiek moich płuc na ok.100 lat! 


palenie szkodzi uszom

Ostatnie badania amerykańskich naukowców pokazały, że bierne palenie bardzo szkodzi też uszom. Przebadano ponad 1500 amerykańskich nastolatków w wieku od 12 do 19 lat. Młodzież narażona na bierne palenie miała znacznie częściej problemy ze słuchem. Problemy ze słuchem miało aż 40 proc badanych nastolatków. Im więcej wdychano dymu, tym większe i częstsze były problemy ze słuchem, co zostało potwierdzone badaniami audiometrycznymi. Takie problemy ze słuchem występują na ogół u osób starszych. Tytoniowy dym nie tylko sprzyja infekcji ucha środkowego ale uszkadza również delikatne naczynia krwionośne w uchu, a to może wywołać poważne problemy zdrowotne. 

Może więc warto paląc papierosy pomyśleć nie tylko o sobie, ale też o tych osobach, które przebywają w Twoim towarzystwie i muszą biernie wdychać dym z Twoich papierosów. Natomiast dla osób pragnących rzucić palenie papierosów polecam perełkę wśród poradników na temat metod rzucania palenia – ” Prosta.metoda. Jak skutecznie rzucić palenie ” – kliknij i zamów

jak skutecznie rzucić palenie

Żródło: Puls Biznesu 

Czy można spać krócej a przy tym być zdrowym i pełnym energii w ciągu dnia ?

Czy jest możliwe, aby spać krócej a przy tym być zdrowym i pełnym energii w ciągu dnia ?

O tym, że sen jest ważny w egzystencji człowieka, nie potrzeba nikogo przekonywać. Są zdania podzielone na temat ile powinniśmy spać. Niektórzy uważają, że to sprawa indywidualna. Ja, obecnie potrzebuję ok. 9 godzin snu. Jak byłem młodszy wystarczał mi krótszy sen, abym czuł się dobrze i był pełen energii w ciągu dnia. Gorzej było, jak zarwałem noc i nie spałem w ogóle. Skutki braku snu były widoczne aż nadto. Nieraz po nieprzespanej nocy, byłem poirytowany, pobudliwy, łatwo było mnie wyprowadzić z równowagi. Niekiedy brak mi było energii do działania, byłem mało wydajny, potrzebowałem więcej czasu na wykonywanie nawet rutynowych, codziennych czynności. Teraz gdy za oknem trzyma mróz, czas zimowy sprzyja drzemce, a o poranku ciężko się zwlec z łóżka – przydałoby się coś, co pomogłoby jednak efektywniej spożytkować czas. Przyznasz, że w kwestii osiągania naszych życiowych celów czas, który pochłania nam spanie, oraz to, jak czujemy się w ciągu dnia, ma kolosalne znaczenie. Czyż nie podpiszesz się pod tym, że warto byłoby:
– zdobyć 4 dodatkowe godziny dziennie na naukę języków obcych, budowanie swojego biznesu, pisanie książki czy prowadzenie bloga (lub cokolwiek innego, na co nie masz czasu)?
– tryskać zaraźliwą energią w pracy czy na uczelni, gdy inni są zmęczeni i popadają w marazm?
– być osobą wypoczętą, która dba o swój organizm i motywuje innych do działania?
– osiągać widoczne postępy w życiu i realizować o 4 godziny szybciej nasze plany?
Czasu nie możesz kupić bezpośrednio i jest to prawda, tylko czy nie prościej byłoby go po prostu zdobyć? Jeśli chcesz zatem poznać odpowiedź na pytanie: Jak spać krócej, zyskiwać 4 godziny dziennie, a przy tym być zdrowym i tryskać energią przez resztę dnia?
To zerknij na bestseller Mateusza Karbowskiego pt. “Sztuka spania i wstawania”. To pierwsza w Polsce książka rozwiewająca mity na temat tego, ile snu właściwie potrzebujesz. Czego potrzebujesz, aby śpiąc 6 godzin dziennie, stać się niezwykle energiczną i wypoczęta osobą? Tak naprawdę potrzebujesz tylko jednego: wiedzy na temat tego, jak działa sen na Twój organizm. Mam na myśli wiedzę przetestowaną w praktyce, która pozbawiona jest fałszywych mitów na temat spania i powodów naszego codziennego zmęczenia. I właśnie tę wiedzę otrzymasz, czytając tę książkę oraz dowiesz się, jak raz na zawsze zmienić wszystkie negatywne nawyki związane ze spaniem i wstawaniem.
“Sztuka spania i wstawania” Mateusz Karbowski, zobacz tutaj >>>

Błonnik pokarmowy działa jak prebiotyk, wspiera mikroflorę jelit, oczyszcza jelita

Nie od dziś wiadomo, że zdrowie całego organizmu jest w bardzo dużej mierze zależne od stanu naszych jelit. Jeśli chcesz być zdrowym i mieć zdrowe jelita, postaw na oczyszczanie jelit.

Kiedyś powszechnie stosowano lewatywy, czyli wprowadzenie płynów przez odbyt.  Niestety taka terapia ma jednak wady. Narusza dobroczynną mikroflorę jelit, może spowodować perforację lub inne uszkodzenie, do tego hiponatremię, sepsę lub wymagać wezwania karetki z innego powodu. Dlatego jeśli to robić, to tylko mając pewność, że wiemy, co robimy.

Aby  bezpiecznie i skutecznie oczyścić jelita, lepiej skorzystać z innych lepszych sposobów…

Najlepszy sposób na zachowanie równowagi w jelitach, czy jak kto woli oczyszczenie jelit, to zachowanie mikroflory.

Według nauki najlepiej służy do tego celu zwiększenie spożycia błonnika pokarmowego. Błonnik pokarmowy jest prebiotykiem dla dobroczynnych bakterii zamieszkujących jelita. Ilość badań klinicznych na potwierdzenie, że błonnik działa jak prebiotyk i wspiera mikroflorę jelit – jest ogromna.

Wiadomo już, że błonnik zmniejsza potrzebę zażywania probiotyków.

Jeśli błonnika nie brakuje, nie brakuje też dobrych bakterii, bo mają podłoże do rozmnażania się – a to wszystko, czego im trzeba.

Co ważne, nasze organizmy są stworzone do większej ilości błonnika w diecie niż się dziś spożywa. Dlaczego?

Dlatego, że przez setki tysięcy lat człowiek miał dziennie w diecie 60-100 gramów błonnika. To jest fakt. A zatem genom ludzki ukształtował się w obecności dużej ilości błonnika. Więc człowiek najlepiej funkcjonuje, jeśli zwiększy nieco spożycie błonnika pokarmowego.

Dziś ledwo dostarczamy 20-25 gramów błonnika dziennie. To dużo mniej niż spożywali nasi najbliżsi przodkowie.

Jaki błonnik warto polecić ?

Zachęcam spróbować  Błonnik Witalny – kliknij >>

To wysokiej jakości produkt a przy tym niedrogi.

Błonnik naturalnie witalny