Jak odzyskać zdrowie?

Okazuje się, że współczesna medycyna, mimo wielu osiągnięć nie zawsze jest w stanie nam pomóc.

Co w takim razie można zrobić, aby być zdrowym?

Jak odzyskać zdrowie?

Trzeba przede wszystkim powiązać przyczyną naszych dolegliwości z ich skutkami.

Warto przy tym wiedzieć, że często przyczyną chorób jest dieta, zła dieta, nieodpowiednia dla danej osoby.

Przeważnie za objawy, a nawet choroby, odpowiada długie spożywanie jakiegoś produktu, którego jeść się nie powinno. I rotacja w diecie ma na celu wskazać, który to produkt.

Na przykład, jeśli od miesięcy Twój nos jest jak kran, który nie przestaje cieknąć, to zapewne któryś produkt powoduje reakcję alergiczną.

Żeby dowiedzieć się który, należy zastosować rotację w produktach spożywczych.

Jeśli codziennie jesz nabiał – między innymi sery żółte, sery białe, mleko – to rotacja polega na tym, że przestajesz jeść te produkty przez tydzień.

Przez ten czas patrzysz, jak Twoje ciało się zachowuje. Jeśli widzisz, że katar przechodzi – to już wiesz, że nabiał jest dla Ciebie zły i powinieneś go ograniczać. Ale jeśli nie zauważasz żadnych zmian, rotuj inne produkty. Na przykład na bazie pszenicy.

Jeżeli zauważyłeś, że po usunięciu nabiału katar nie znikł, ale po usunięciu pszenicy – nos jest czysty, to znaczy, że musisz wyeliminować spożycie produktów na bazie pszenicy. Najlepiej to zrobić aż do czasu, gdy nastąpi zanik przerostu szlaków metabolicznych białek pszenicy.

Jeśli chcesz być zdrowym warto skorzystać z powyższej metody rotacji składników pożywienia.

Na pierwszy ogień w rotację wrzućmy produkty jadane nawykowo, czyli codziennie lub częściej niż co trzy dni. Na pewno będzie to chleb, sery, wędliny i tym podobne. Potem patrzymy, jak zachowuje się organizm. I wprowadzajmy zmiany na lepsze!

Temperament kobiety sprzyja zajściu w ciążę

temperament kobiety sprzyja zajściu w ciążę

Na podstawie badań, przeprowadzonych na terenie naszego kraju, okazuje się, że duży wpływ na zajście w ciąże ma temperament kobiety i jej styl życia. 

Panie, które prowadzą aktywny styl życia, wytrzymałe i odporne psychicznie mają korzystniejsze poziomy męskich hormonów, niż kobiety spokojne, wrażliwe i mało aktywne ruchowo. Mniejsza reakcja na stres wybitnie poprawia funkcje prokreacyjne kobiety. Tu jednak trzeba dodać, że same czynniki stresogenne nie są najważniejsze, ale to, w jaki sposób wpływają na organizm konkretnej kobiety.

O tym, że zdrowy tryb życia, w postaci zwiększonej aktywności ruchowej i przestrzeganiu zasad zdrowego odżywiania ma również niebagatelny wpływ na zajście w ciążę, wiadomo nie od dziś. Warto jednak i o tym fakcie wspomnieć.

Reasumując, osoby płci żeńskiej o żywym usposobieniu, z temperamentem łatwiej zachodzą w ciążę niż melancholiczki.

Jeżeli masz problemy z zajściem w ciążę polecam ciekawy poradnik ” Jak szybko zajść w ciążę ” – proszę kliknąć i zobaczyć opis

Na jak długo wystarczają zapasy witamin zgromadzone w ludzkim organiżmie?

Wiemy już o tym, że współczesny człowiek jeśli chce być zdrowy, musi się suplementować dodatkowymi ilościami witamin. Ale czy powinien to robić codziennie tak, aby uzupełniać na bieżąco zapasy w organiżmie ? Nie, nie jest to konieczne. Zapasy niektórych witamin zgromadzone w ciele mogą wystarczać na długi okres czasu.

Dla przykładu, weżmy taką witaminę D. W okresie jesienno-zimowym słońce nie doprowadza do produkcji witaminy D w skórze. Po prostu nie jest to możliwe, ponieważ promieniowanie UV-B, jakie emituje słońce (i jest niezbędne do produkcji witaminy D) — nie dociera do Polski.

Jak więc Przyroda rozwiązuje ten problem?

Otóż jeżeli nie dochodzi do produkcji witaminy D pod wpływem słońca i jeżeli nie dostarczamy jej z żywnością, to wówczas organizm sięga po zapas witaminy D, który odłożył sobie w wątrobie na tego rodzaju wypadki.

Co więcej, ilość zgromadzonej witaminy D w zdrowej wątrobie starcza na dwa, a nawet cztery miesiące. Znaczy to, że możemy odciąć dostawę tej witaminy zupełnie, a przez tyle czasu nie dojdzie do objawów jej niedoboru.

Podobnie jest z innymi witaminami.

Witamina A — w wątrobie jest zapas na 5 do 10 miesięcy.

Witaminy z grupy B (oprócz B12) — tu warto wiedzieć, że ich zapas jest mały. Starcza ledwie na kilka dni. Dlatego ważny jest jadłospis, który je dostarcza codziennie. Inaczej łatwo o niedobór i objawy chorobowe z nim związane.

Witamina B12 — jej zapas starcza na około rok. Po roku mogą pojawić się objawy niedoboru. Dotyczą głównie wegan, którzy nie jedzą żadnych produktów zwierzęcych.

Warto o tym wszystkim wiedzieć.

Ogólnie rzecz biorąc organizm jest dobrze  i mądrze zabezpieczony na wiele, wiele złych sytuacji. 

Mimo wszystko braki niektórych witamin a zwłaszcza minerałów sa aż nadto widoczne u współczesnego człowieka. Dlatego też polecam suplementować się pełnymi zestawami  witamin i minerałów,  taki jak choćby CENTURY FORMULA SWANSON 130 TABLETEK ZESTAW WITAMIN I MINERAŁÓW – kliknij i sprawdż

Zestaw witamin i minerałów Swanson -130-tabl

Składowanie witamin na zapas przez organizm to ułamek procenta tego, co potrafi jeszcze zrobić. 

Na przykład organizm ma olbrzymie możliwości zapobiegania przewodnieniu lub odwonieniu. Można wypić 8 litrów wody w ciągu jednego dnia, a organizm ją usunie i nie doprowadzić do rozrzedzenia krwi. OSIEM LITRÓW!! Z drugiej strony, można nie pić wody nawet kilka dni, a organizm zacznie oszczędniej wodą gospodarować.

 

Żródło: Mapa Zdrowia 

Czynniki ryzyka wystąpienia zawału i innych chorób serca

ryzyko wystąpienia chorób serca

Zanim zostaną przedstawione najważniejsze czynniki ryzyka wystąpienia zawału i innych chorób serca, musimy zdać sobie sprawę z faktu, jak grożne są to schorzenia dla zdrowia i życia człowieka.

Choroby serca są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Z powodu zawału serca umiera codziennie w naszym kraju ok. 100 osób. Natomiast choroby układu sercowo-naczyniowego są przyczyną prawie 500 zgonów każdego. To połowa wszystkich zgonów w Polsce.

Zarówno wczesne wykrywanie, jak i wczesna profilaktyka chorób układu krążenia, w tym chorób serca są bardzo ważne. Nie od dziś wiadomo, że  lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego też zawczasu powinniśmy zrobić wszystko dla naszego zdrowia. Przede wszystkim  należy wdrożyć zdrowy styl życia i kontrolować swój układ krążenia.

Kto jest najbardziej narażony na choroby serca ?

Choroby serca grożą tym osobom, u których występują czynniki ryzyka zaistnienia tychże chorób.

A oto czynniki ryzyka wystąpienia zawału i innych chorób serca:

– choroby serca w rodzinie

– podwyższony poziom cholesterolu

– nadciśnienie tętnicze

– palenie tytoniu

– nadwaga

– cukrzyca

– mała aktywność fizyczna

– stresujący tryb  życia

Problem z hemoroidami

Problem z hemoroidami, czyli powiększającymi się guzkami krwawniczymi odbytu dotyka coraz większe rzesze ludzi. Stan chorobowy hemoroidów pojawia się, kiedy guzki rozciągają się ponad miarę i wypełniają krwią. Zaleganie krwi może mocno zaostrzać stan zapalny guzków i tkanek odbytu. W efekcie możemy doznać wielu przykrych dolegliwości, na czele z bólem, pieczeniem oraz z utrudnieniem wypróżniania się. Szczególnie trzeba jednak uważać na krwawienia. Jeśli zauważysz u siebie krwawienia związane z hemoroidami, zgłoś się do lekarza, zwłaszcza jeśli przytrafiło Ci się to po raz pierwszy. Krwawienia te mogą mieć różne przyczyny, niekiedy bardziej poważne, takie jak nowotwór jelita grubego, będący bardzo rozpowszechnioną formą raka.

Problem z hemoroidami
Większość osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, jak duży wpływ na stan naszych hemoroidów mają pewne nawyki toaletowe. Każdy z nas ma jakieś przyzwyczajenia toaletowe, które niestety mogą zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia stanów zapalnych hemoroidów, powodując podrażnienia, krwawienia oraz swędzenie.
Eliminując  a nawet ograniczając niektóre nawyki toaletowe jesteśmy w stanie zapobiec powiększaniu się hemoroidów lub przyspieszyć gojenie się stanów zapalnych odbytu. Chodzi tu głównie o to, aby nie przeć i niezbyt długo przesiadywać na sedesie a także pilnować regularności wypróżnień.

Jeśli oprócz tego zwiększymy aktywność fizyczną, a codzienna dieta będzie bogata w błonnik pokarmowy, to mamy dużą szansę na trwałe rozwiązanie problemów z hemoroidami. W przypadku diety ubogiej w błonnik, możemy zawsze zaopatrzyć się w ten wysokiej jakości Błonnik Witalny – kliknij i zamów

Błonnik naturalnie witalny

Jak usunąć przewlekłe zapalenie czyli główną przyczynę chorób?

Jak usunąć przewlekłe zapalenie czyli główną przyczynę chorób

Jest jedna przyczyna, przez którą rozwija się większość chorób świata.
Jeśli masz tę przyczynę w organizmie – zachorujesz.
Jeśli ją usuniesz – będziesz zdrowy.
Mam nadzieję, że jesteś ciekaw, co to takiego – tym bardziej, że to jest udowodnione naukowo w biochemii i fizjologii.
Jest nią przewlekły stan zapalny całego organizmu.
Czyli tzw. ogólnoustrojowe zapalenie niskiego stopnia.
To jest problem, bo zapalenie takie to podłoże chorób.
W tym też tych najgorszych: nowotworów złośliwych, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego.
I tych mniej śmiertelnych: astmy czy artretyzmu.
A jednym słowem: wszystkich.
Poważnych i mniej poważnych.
Przewlekłe zapalenie to choroba, którą wszyscy mamy – to jedna choroba, od której zaczynają się wszystkie inne choroby.
Jak temu przeciwdziałać?
Jak usunąć przewlekłe zapalenie czyli główną przyczynę chorób?
Oto kilka rad:

  • unikać posiłków zarazem bogatych w tłuszcze i węglowodany. Czyli staramy się te dwa makroskładniki rozdzielać. Bo połączenie ich w dużych ilościach zaostrza stan zapalny;
  • okresowo robić deficyt kaloryczny. Czyli dwa lub trzy dni w tygodniu pominąć jeden czy dwa posiłki;
  • wyleczyć zęby. Zepsute zęby to miejscowy stan zapalny. Ale jeśli długo trwa, przeradza się w stan zapalny ogólnoustrojowy. Więc takie zęby psują nie tylko uśmiech, ale i zdrowie;
  • codziennie dostarczać kwasu LA i ALA (z oleju lnianego i orzechów włoskich);
  • pić i jeść fermentowane produkty (maślankę, kefir, kapustę kwaszoną i sok z tej kapusty);
  • utrzymać stężenie witaminy D we krwi na poziomie powyżej 30 ng/mL. 30 to absolutne minimum!

Ale to tylko przykłady zmian, jest ich o wiele więcej…

Naturalne sposoby na obniżenie poziomu cukru we krwi

Jesteśmy w stanie sami sobie obniżyć poziom cukru we krwi. Są naturalne sposoby na obniżenie poziomu cukru.

Po pierwsze, duży wpływ na poziom cukru we krwi, ma ilość i jakość snu. Dobry sen jest kluczowy do tego, aby być zdrowym. Słaby, krótki sen i nieumiejętność odpoczynku wpływa bardzo niekorzystnie na poziom cukru we krwi i insulinooporność. Okazuje się, że przemęczenie i niedobór snu powodują zwiększenie apetytu, a co za tym idzie, wzrost wagi nawet o 38%! Zaburzenia snu powodują również wzrost ilości wydzielanego kortyzolu i uwolnienie hormonu wzrostu, a to zdecydowanie negatywnie wpływa na poziom cukru we krwi. Co najważniejsze, nie liczy się jedynie ilość, ale również jakość snu. Najlepiej byłoby, aby Twój sen był odpowiedniej długości i odpowiednio relaksujący każdej nocy.

Po drugie, dla odpowiedniego poziomu cukru ważna jest zdrowa dieta, tzn. ile i co jesz. Przejadanie się jest strasznie szkodliwe dla zdrowia człowieka i powoduje m.in. poważne wahania poziomu cukru we krwi. Szczególnie niebezpieczne jest napadowe objadanie się, które powoduje, że w sposób niekontrolowany zmienia się poziom glukozy we krwi.

Wybitnie szkodliwy dla zdrowia człowieka jest nadmiar spożywania węglowodanów. Chyba zgodzisz się, że ilość węglowodanów dostarczanych w przeciętnej, codziennej diecie, jest wprost zatrważająca. Niemal wszystkie dostępne produkty zawierają cukier. A jeśli nie cukier, to coś gorszego – sztuczne słodziki, substancje słodzące lub syrop glukozowo-fruktozowy.  Twój organizm wszystkie te słodkości rozbija na cukry (głównie glukozę) i wtedy insulina transportuje te cukry do komórek ciała. Jeśli zjadasz zbyt dużo węglowodanów lub masz problemy z działaniem insuliny, ten proces się załamuje i wzrasta poziom cukru we krwi. Masz hiperglikemię, stajesz się ospały i zmęczony, masz trudności z koncentracją, boli Cię głowa, zwiększa się pragnienie. To tylko początek. Jeśli taki stan trwa przewlekle, może prowadzić nawet do utraty wzroku i śmierci. Aby naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi, zdecydowanie pilnuj ilość zjadanych węglowodanów. Jedz produkty i niskim indeksie glikemicznym, unikaj słodyczy i białego cukru. Nie dość, że poczujesz się lepiej, to jeszcze będziesz znacznie zdrowszy.

Jeśli jest mowa o zdrowym odżywianiu, to nie wolno nam zapomnieć o diecie bogatej w błonnik. Pewnie zastanawiasz się, co ma błonnik do cukru? A jednak! Błonnik pokarmowy spowalnia trawienie węglowodanów i absorpcję cukru. Z tego powodu może pomóc ustabilizować i kontrolować wzrost poziomu cukru we krwi. Co więcej, odpowiednia ilość błonnika w diecie pomaga w walce z cukrzycą typu I, dzięki temu, że kontroluje wzrost poziomu cukru we krwi i zapobiega nagłym spadkom, które również są bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Potrawy, które powinny na stałe zagościć na Twoim stole to warzywa, część owoców, wszystko, co pełnoziarniste, rośliny strączkowe.

Duży wpływ na odpowiedni poziom cukru ma nawadnianie się. Należy pić ok. 2,5 litra wody dziennie. Trzeba wiedzieć, że już 1,5 szklanki wody potrafi znacznie rozcieńczyć krew i zmniejszyć stężenie glukozy w krwi.

Nie zapominajmy o aktywności fizycznej. Już 10 minutowy wysiłek ruchowy spowoduje znaczne zużycie dostępnego we krwi cukru.