Czy wystarczy 6 godzin snu, aby tryskać energią w ciągu dnia?

Czy rzeczywiście 6 godzin snu, wystarczy nam, aby normalnie funkcjonować w ciągu dnia oraz tryskać energią ?

Okazuje się, że niektórym osobom wystarczy tylko 2 godziny snu i mogą normalnie żyć i tworzyć wielkie dzieła jak np. Leonardo da Vinci. Również Napoleon Bonaparte czy Winston Churchill także sypiali zdecydowanie poniżej wszelkich norm.

Jak to możliwe?

O tym m.in. dowiesz się z książki ” Sen mistrza ”.

Dzięki e-bookowi ” Sen Mistrza ”:

* Poznasz unikatowe techniki snu

* Zyskasz więcej czasu w ciągu doby

* Dostaniesz sprawdzone sposoby na poranne wstawanie

* Dowiadujesz się, jaki jest optymalny sposób „zarywania nocy”

* Poznasz sekret geniuszu Leonarda da Vinci… i nie tylko

Zresztą sam zajrzyj na stronę ofertową w/w pozycji a przekonasz się sam/-a, że warto mieć ” Sen Mistrza ” – kliknij

 Sen mistrza

Wracając jednak do postawionego na początku pytania, trzeba zdać sobie sprawę z jednej bardzo ważnej kwestii. Otóż nie ilość godzin snu, a jego jakość (głębokość) decyduje o tym, czy będziemy wypoczęci i pełni energii w ciągu dnia.

Poza tym szkoda spać długo, można zaoszczędzony czas poświęcić na pracę, hobby lub przyjemności.

Co więc można zrobić, aby 6 godzin snu zapewniało nam energię na cały dzień ?

Aby sen był zdrowy i dał nam niezbędny wypoczynek w ciągu 6 godzin wystarczy spełnić kilka warunków.

Pierwsza ważna sprawa to należy się kłaść spać, tylko wtedy kiedy czujemy się zmęczeni. Wszystkie sprawy doczesne: te rodzinne, służbowe i inne zostawiamy na boku. Przed zaśnięciem wyciszamy się, wcześniej możemy posłuchać relaksacyjnej muzyki. Pamiętamy o tym, aby 2 godziny przed snem nic nie jeść. W sypialni powinna panować umiarkowana lub nawet chłodna temperatura, najlepiej ok. 18 stopni C. Wcześniej wietrzymy pomieszczenie. Śpimy oczywiście w ciemnym pomieszczeniu.

Zasypiamy na lewym boku. Jest to ważne, bo właśnie ta pozycja prowadzi do lepszego natlenienia tkanek i mózgu, a to gwarantuje nam zdrowy sen i dobry wypoczynek. Śpiąc w pozycji na lewym boku zapewniamy również lepszą pracę jelitom. Również pozycja ta zalecana jest osobom mającym problemy z refluksem żołądkowo-przełykowym.

Najgorsze z możliwych jest spanie na plecach. Ta pozycja powoduje bowiem niedotlenienie mózgu a co za tym idzie nie zapewni nam należytego nocnego wypoczynku.

I jeszcze jedna ważna kwestia – podczas snu, oddychamy przez nos,a nie przez usta. Jeśli będziemy oddychać przez usta, to niestety mózg i cały organizm będą niedotlenione. Dzieje się tak dlatego, podczas oddychania przez usta dochodzi do dużego spadku dwutlenku węgla, który reguluje wiązanie i uwalnianie tlenu od hemoglobiny, umożliwiając cząsteczkom tlenu dotarcie do komórek. To oznacza, że mimo iż krew nasycona jest tlenem, to niestety nie może się od niej oderwać i dostać do komórek.

Końcowy efekt jest taki, że mimo snu trwającego nawet 12 godzin będziemy czuli się zmęczeni.

Uważam, że dostosowanie się do w/w zasad, powinno zapewnić nam zdrowy sen, który nie musi trwać dłużej niż 6 godzin.

 

Dla zapewnienia jeszcze większego komfortu snu warto skorzystać ze specjalnych ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych.

Informacje na ten i inne tematy związane z naturalnymi metodami zasypiania znależć można w ebooku ” Uzdrawiający sen ” – kliknij

  Uzdrawiajacy sen

 

A o tym jak radzić sobie z bezsennością piszę na blogu: http://modanazdrowie.blogspot.com/2011/06/jak-radzic-sobie-z-bezsennoscia.html