Dieta śródziemnomorska bardzo korzystna dla zdrowia

Coraz więcej pisze i mówi się na temat walorów diety śródziemnomorskiej, która jest bardzo korzystna dla zdrowia i życia człowieka. Typowe elementy tej diety to przede wszystkim ryby i owoce morza, warzywa, owoce oraz oliwa z oliwek, która wykorzystywana jest zarówno do smażenia i sosów. Mięso w diecie śródziemnomorskiej odgrywa rolę drugorzędną i jest zazwyczaj grillowane. Głównym napojem towarzyszącym posiłkom w/w diecie jest przede wszystkim wino, które spożywane w niewielkich ilościach może też być korzystne dla zdrowia.

A oto konkretne, potwierdzone badaniami efekty stosowania prawdopodobnie najzdrowszej diety świata, diety śródziemnomorskiej:

– zmniejsza ryzyko powstawania miażdżycy i cukrzycy typu 2

– sprzyja spalaniu nadmiaru tłuszczu przeciwdziałając otyłości

podnosi stężenie “dobrego” cholesterolu (HDL), tym samym poprawia jego stosunek do frakcji “złego” cholesterolu (LDL)

– obniża stężenie trójglicerydów

– obniża ciśnienie skurczowe i rozkurczowe

obniża poziom cukru u osób z podwyższonym stężeniem.

Stosując na co dzień zdrową dietę śródziemnomorską jesteśmy w stanie poważnie przeciwdziałać chorobom serca, chorobom układu krążenia, cukrzycy, nadciśnieniu tętniczemu a nawet chorobom jelit.

Zachęcam wszystkich na przejście na dietę śródziemnomorską!

Jeśli chcesz wiedzieć jak stosować tę dietę w codziennym żywieniu, to koniecznie zajrzyj do poradnika “Dieta śródziemnomorska w chorobach sercowo-naczyniowych i cukrzycy” – kliknij

Dieta śródziemnomorska w chorobach serca i cukrzycy