Jak podnieść odporność organizmu?

Najważniejszą rolę w podniesieniu odporności organizmu i przywróceniu sił oraz witalności odgrywa zdrowa dieta.

Aby podnieść odporność organizmu, przede wszystkim dostarczmy organizmowi dużą dawkę naturalnej witaminy C. Znajduje się ona w owocach cytrusowych, warzywach, sokach owocowych.

Soki albo przygotujmy sami wyciskając świeże owoce czy warzywa, albo kupujmy jednodniowe, bez konserwantów, względnie naturalne koncentraty owocowe bez konserwantów.

W podnoszeniu odporności ogromne znaczenie ma też cynk. Znajdziemy go w mięsie, przy czym szczególnie polecany jest drób, cielęcina, młoda wołowina, królik. Cynk występuje też w otrębach pszennych, maku, pestkach dyni i słonecznika, czosnku, cebuli, żółtkach jaj, orzechach, owocach morza, drożdżach, musztardzie ziarnistej, zielonych warzywach, twardych serach.

Polecam także dobrze przyswajalny preparat z cynkiem pod nazwą Chelated-Zinc. Jest to ekonomiczne opakowanie, wystarczy na 3 miesięczną kurację (1 tabletka dziennie).

Kliknij, tu możesz kupić Cynk Chelatowy

 cynk chelatowy

W naszej pochorobowej diecie nie może zabraknąć ryb – zawierają one zbawienne dla naszego organizmu kwasy tłuszczowe omega – 3 oraz kwasy omega – 6. Omega – 3 występują też w oleju nasion rzepaku i siemienia lnianego, a omega – 6 w oleju z nasion słonecznika. Układ odpornościowy wspomogą też przeciwutleniacze. Najważniejsze z nich to beta-karoten, naturalna witamina E, selen oraz wspomniana już naturalna witamina C. Znajdziemy je w dyni, cukinii, brukselce, cykorii, szpinaku, czerwonej papryce, porze i bezkonkurencyjnej na tym polu marchewce.

Nie zapominajmy o płynach, dzienna dawka to minimum sześć szklanek (półtora litra). Na chłodną porę roku idealne są herbaty z dodatkiem imbiru albo cynamonu. W specjalistycznych sklepach można kupić smaczne mieszanki, zazwyczaj noszące nazwy typu ”jesienna”, ”zimowa”, ”wiosenna”. Podnoszące odporność organizmu zioła to jeżówka purpurowa (echinacea), aloes, melisa, liście drzewa oliwnego.

W okresie rekonwalescencji powinniśmy unikać rzeczy słodkich – cukier generalnie osłabia odporność. Tak więc nie sięgajmy po ciasta, słodkie bułki, batony czy cukierki. Olbrzymie ilości cukru zawierają napoje typu cola (w litrze tego napoju jest aż …36 łyżek cukru!), oranżada, większość kartonowych czy butelkowanych soków owocowych. Nie jest też wskazany nabiał, za wyjątkiem naturalnych jogurtów z kulturami żywych bakterii.

Ważny jest też ruch, zwłaszcza ten na świeżym powietrzu.

Spacer, bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy nartach na pewno pomoże nam w podtrzymaniu dobrej kondycji i odporności organizmu.

Unikajmy też, na ile jest to możliwe sytuacji stresogennych. Stres jest jednym z poważniejszych czynników obniżających naszą odporność.

Dużą rolę w zwiększaniu naszej odporności odgrywają też różnego rodzaju preparaty witaminowo-mineralne.

Jest ich obecnie bardzo dużo na naszym rynku. Ważne jest aby składały się one z naturalnych składników, najlepiej bez konserwantów przy tym były dobrze przyswajalne przez nas organizm.

Polecam przede wszystkim naturalne suplementy diety, które nie tylko podnoszą odporność organizmu ale również pomagają nam w innych, różnego rodzaju schorzeniach, w leczeniu chorób i dolegliwości. Mam tu na myśli m.in. Esencję Super Owoców i Ziół, Sok Noni czy Olej z Czarnego Kminku.

 olej z czarnego kminku