Jak poprawić jakość snu w czasie ciąży?

Pomimo senności w ciągu dnia, wywołanego zwiększoną ilością hormonu żeńskiego progesteronu, mogą występować u ciężarnych kobiet przebudzenia w nocy.

Te zaburzenia snu zaczynają się już w pierwszym trymestrze. Przyczyną przebudzeń w ciągu nocy jest niewątpliwie częste oddawanie moczu. Póżniej może być jeszcze gorzej, im wyższa ciąża i większy brzuch, tym więcej kłopotów związanych ze znalezienia wygodnej pozycji do snu. W ostatnim trymestrze pojawiają się też trudności w oddychaniu spowodowane obrzękiem błony śluzowej nosa i zatok. Okazuje się, że ok. 30% ciężarnych chrapie. Jest to niebezpieczne, bo może to prowadzić do pojawienia się w trakcie snu bezdechów, które mają bardzo niekorzystny wpływ na płód. Jak wyleczyć chrapanie ? – kliknij i zobacz

Innymi przyczynami pogorszenia jakości snu w czasie ciąży (szczególnie w III trymestrze), oprócz częstego oddawania moczu są:

– wysokie uniesienie przepony

refluks żołądkowo-przełykowy z objawami zgagi – kliknij i zobacz jak sobie z nim poradzić

– skurcze mięśni kończyn dolnych

– zespół niespokojnych nóg

Jak poprawić jakość snu kobiet w ciąży, w tym trudnym okresie życia ?

Oto główne zalecenia:

– ułożenie się do snu na lewym boku i unikanie długotrwałej pozycji na plecach

– picie dużych ilości płynów niskosłodzonych, ale tylko w ciągu dnia, pod wieczór należy ograniczyć picie

– należy unikać także spożywania dużej ilości przypraw, produktów smażonych i kwaśnych

– stosowanie regularnej gimnastyki w czasie ciąży

– dobre efekty daje ćwiczenie jogi – zobacz: poradnik – ”Joga dla kobiet w ciąży” –  kliknij

joga-dla-kobiet-w-ciazy

– aby uchronić się przed zespołem niespokojnych nóg warto sięgnąć po preparaty zawierające kwas foliowy i żelazo (niedobór tych składników może być przyczyną zespołu niespokojnych nóg) takie jak np. Multi Komplet. Oprócz kwasu foliowego i żelaza, ten naturalny suplement diety zawiera też inne, cenne dla zdrowia kobiet w ciąży, naturalne witaminy i minerały, a także spirulinę, kwasy nukleinowe RNS i DNS, pyłek pszczeli, ginseng i chlorofil.

Opakowanie starczy na 2 miesiące.

Tu znajdziesz dokładny opis Spiruliny z możliwością zakupu – kliknij

spirulina

Warto też sięgnąć po spirulinę z dodatkiem żelaza.
Pamiętaj, że w razie wątpliwości i szczegółowych porad dotyczących zaburzeń snu i innych problemów związanych z ciążą najlepiej udać się do swojego lekarza prowadzącego.