Jak poradzić sobie z bólami migrenowymi?

Według różnych żródeł współczesne migreny zalicza się do chorób cywilizacyjnych.

Jak poradzić sobie z bólami migrenowymi ?

Odnośnie radzenia sobie z migreną, powiem tak – jedzenie ma naprawdę ogromny wpływ na nasze samopoczucie, w tym obecność lub brak bólów migrenowych. Badania przeprowadzone przez zespół Sandry Allonen na Uniwersytecie Harvarda udowodniły, że przynajmniej 30% ataków migrenowych jest spowodowanych nieprawidłowym odżywianiem.

To naprawdę sporo! I uwierz mi, jeśli jest coś, co można zrobić, żeby zapobiec temu potwornemu bólowi głowy – to warto spróbować. 

Przez długi czas migrena uważana była za chorobę rozkapryszonych panienek. To nieprawda. Migrena dotyka zarówno mężczyzn jak i kobiety, choć faktem jest, że kobiety są na nią o wiele bardziej podatne.

Dlaczego ? Kobiece komórki nerwowe w korze mózgowej są wrażliwsze na większość negatywnych bodźców, takich jak: brak snu, wahania hormonalne, skoki ciśnienia atmosferycznego, stres, czy niektóre substancje zawarte w pożywieniu. Jeśli nie zjesz śniadania, a na początek pracy wypijesz tylko czarną kawę, nie dziw się, że zaczyna Cię boleć głowa. Duży spadek cukru we krwi spowodowany brakiem śniadania, to jedna z najczęstszych przyczyn migreny.

Inne przyczyny to m.in. zanieczyszczony organizm. Złogi w jelitach powodują, że do krwi dostają się toksyny. To one są najgroźniejszymi sprawcami i jeśli chcesz naprawdę skutecznie walczyć z migreną, powinieneś je wyeliminować, szybko i skutecznie, za pomocą tej przełomowej metody.

A zatem…przejdźmy do sedna. Co i jak jeść, żeby pozbyć się bólów głowy?

Przede wszystkim powinieneś jeść rozsądnie i regularnie, mały posiłek co kilka godzin. Nigdy nie wychodź z domu bez śniadania!

Tu mała uwaga. To zalecenie tyczy się przede wszystkim migrenowców.

Wracając…

Na śniadanie wcale nie musisz szykować uczty. Możesz przygotować herbatę z dodatkiem dzikiej róży lub żurawiny albo białą kawę. Do tego kanapka z pastą na bazie białego sera np. ze szczypiorkiem czy rzodkiewką lub natką pietruszki. Chleb graham lub inny gruboziarnisty, łyżeczka dżemu albo miodu i wystarczy.

Widzisz? Wcale nie trzeba dużo! Pamiętaj, aby odpowiednio nawodnić organizm. Aby unikać migreny stosuj dietę bogatą w zdrowe tłuszcze i kwasy Omega – 3 i kwasy Omega – 6. Najwięcej ich znajdziesz w rybach morskich, takich jak łosoś, makrela czy śledź oraz w olejach: oleju rzepakowym i oliwie z oliwek.

Instytut Żywności i Żywienia radzi, że aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość zdrowych kwasów tłuszczowych należy jeść ryby morskie przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Warto też zapewnić organizmowi dużą ilość ryboflawiny. To potoczna nazwa witaminy B2. Dobrym źródłem ryboflawiny są min. chude mięso, pełnoziarniste produkty zbożowe, przetworzy mleczne i warzywa takie

jak brokuły i szpinak. Dla uzupełnienia tej witaminy w codziennym jadłospisie warto sięgnąć po miskę zielonych warzyw czy też porcję mleka z pełnoziarnistym musli.

Tak, trochę dużo tej wiedzy, a Ty nadal nie masz pewności, co powinnaś jeść, jeśli zdarza się, że dokucza Ci migrena.

A oto przygotowane dla Ciebie specjalne zestawienie:

1. Produkty mleczne: serek biały wiejski, serek kremowy biały, twarogi, ser ricotta

2. Produkty zbożowe: produkty pełnoziarniste, płatki owsiane, płatki kukurydziane, makaron, kasza jęczmienna, gryczana, pęczak, ryż.

3. Mięso, ryby, jaja: świeże, chude mięso (np. cielęcina, wołowina, indyk), ryby morskie, jaja.

4. Warzywa: Wszystkie warzywa

5. Owoce: Wszystkie owoce z wyjątkiem: jabłek, truskawek, gruszek, arbuza, nektarynek, jagód, wiśni i czereśni.

Pamiętaj, że błonnik pokarmowy jest bardzo ważny, dla osób cierpiących na migrenę. Zapobiega zaparciom, usuwa złogi i toksyny, które bezpośrednio przyczyniają się do bólów głowy. A zatem do dzieła. Zmieniamy jadłospis, dorzucamy tą codzienną fantazyjną miksturę i zapominamy o tym, czym jest migrena.

Błonnik oczyszczający s

Warto też zapoznać się z innymi sposobami i metodami walki z migreną – kliknij

Żródło: Mapa Zdrowia