Jak spacerować, aby być zdrowym

Nie o dziś wiadomo, że oprócz biegów, jazdy na rowerze, pływania i innych form aktywności ruchowej, również spacer ma niebagatelny wpływ na stan naszego zdrowia.

płytkie oddychanie podczas spaceru

Jak spacerować, aby być zdrowym ?

Pewnie wielu z Was jest zdziwionych tak skonstruowanym pytaniem, przecież spacer to spacer. Oczywiście można spacerować w różnym tempie, ale tu nie o to chodzi…..

Problem dotyczy oddychania podczas spaceru.

Podejrzewam, że większość osób w trakcie spaceru oddycha głęboko zamiast płytko.

Zresztą kiedyś nas tak uczono, że przy wysiłku jakimkolwiek należy oddychać głęboko.

Okazuje się jednak, że głębokie oddychanie jest sprzeczne z fizjologią człowieka. Głębokie oddychanie jest szkodliwe dla zdrowia, bo jest odchyleniem od normy, a płytkie sprzyja zdrowiu, naprawia zdrowie, jest dla zdrowia korzystne.

Tak więc, podczas spacerów należy utrzymywać płytki oddech. Podczas marszu oddychaj na tyle płytko, by utrzymać uczucie niedoboru powietrza. To właśnie płytkie oddychanie spowoduje dobre dotlenienie organizmu, a nie głębokie. Wieczorem dzięki takiemu spacerowi będziesz miał lepszy zdrowy sen, a rano tak przeprowadzony spacer skutecznie pobudzi Cię do życia.

Jeśli chcesz być zdrowym i wykorzystać spacer do odnowy fizycznej i psychicznej, koniecznie wyrób w sobie nawyk spłycania oddechu. W krótkim czasie zauważysz, że taki spacer orzeżwi Cię bardziej, odświeży i doprowadzi Twój organizm do równowagi psychofizycznej.

Przekonaj się sam/-a, a zobaczysz jakościową różnicę w swoim samopoczuciu i zdrowiu.

Powodzenia!

 Żródło: Mapa Zdrowia